esmaspäev, 9. november 2009

Kogemused sotsiaalse tarkvaraga

Sotsiaalsete tarkvaradega on mul kokkupuuteid mitmeid, kuid valdavalt kasutan neid siiski kas vahetuks suhtlemiseks või grupitöövahendina.

Suhtlusvahenditest on kasutan tööalaselt valdavalt skype ning erasuhtluseks MSNi.

Grupitöö organiseerimiseks on ühistest loomevahenditest enamkasutatavad olnud GoogleDocs ja PbWiki. Ennekõike on need head just seepärast, et võimaldavad versioonihaldust ning muudatuste jälgimist. Samuti ka seetõttu, et pole vaja karta, et keegi grupitöös osalejatest kogemata mõnda kontoritarkvaraga loodud vana dokumendiversiooni redigeerib ning seega võibolla täiesti kasutut tööd teeb.

Ma ei ole kunagi armastanud pidada päevikut ning seetõttu pean ajaveebi täpselt nii palju, kui ülikooliõpingutes vaja on olnud. Aeg-ajalt olen infootsingul sattunud lugema teiste ajaveebe, kuid regulaarselt ei jälgi ma neist vist ühtegi.

Kasutajana tooksin välja eelkõige õpiobjektide repositooriume (Slideshare, YouTube, Flickr), mida meelsasti kasutan vajaliku info leidmiseks, kuid seni ise midagi nende kaudu teistega jaganud ei ole.

Seni ei ole ma tundud vajadust kasutada kogukonna loomise vahendeid. Kontod olen loonud küll Facebooki, Orkutisse ja teistesse keskkondadesse, kuid kaugemale pole ma jõudnud. Üks põhjuseid on see, et ma ei suuda meeles pidada kõigi keskkondade kontode kasutajanimesid ning paroole. Samas tunnen sotsiaalset survet Facebooki kasutamise osas, kuna mu pärissõpradest on juba muljetavaldav osa registreerunud ka virtuaalsõpradeks. Annan siinkohal oma uue aasta lubaduse hakata kasutama Facebooki aktiivselt ja otstarbekohaselt.

Seni aga kasutan erinevaid sotsiaalseid tarkvarasid kas töö- või kooliasjade tegemiseks.

Kommentaare ei ole: