reede, 27. november 2009

Septembrist novembrini

Õpilepingus püsitasin oma eesmärgiks õppida tundma erinevaid sotsiaalseid tarkvarasid, nende poolt pakutavaid võimalusi ning kasutamise otstarbekust erinevates situatsioonides tasemel, et oskaksin loovalt kasutada neid edaspidi erinevate tegevuste kontekstis.

Ma ei ole just kõige aktiivsem suhtlusvõrgustike kasutaja ja oma loodud materjale ei kipu ka teistega väga jagama, seetõttu lootsin, et kaasüliõpilased suudavad mind oma kogemusi jagades motiveerida seniseid kasutusharjumusi muutma. Teatud osas läks see neil ka korda, sest kodutöödes esitleti päris mitmeid vahvaid tarkvarasid, millest ma enne polnud kuulnudki (nt vimeo.com alternatiiviks youtube.com-le, bing.com vs google.com). Parim leid minu jaoks oli gliffy.com! Seni olen kasutanud skeemide joonistamiseks MS Visiot, mis on suurepärane tarkvara, kuid tema suurim miinus on see, et ta asub ainult mu tööarvutis ning kui koolitöid vaja teha, pean arvuti koju kaasa vedama.

Siinkohal meenus mulle üks suurepärane veebipõhine tarkvara presentatsioonide tegemiseks - prezi.com. Seda ei saa vast liigitada sotsiaalse tarkvara alla, kuid kui on vaja teha 'ägedat' presentatsiooni, tasub see aadress üle vaadata. Kuid see oli üks väike uitmõte vahemärkusena.

Ühes grupitöös toodi välja mitmeid erinevad huvitavaid Google'i gadget'eid. Tavaliselt olen Google'i võimalustest kasutanud otsingu- ja tõlkemootorit, GoogleDocsi ja blogi, kuid nüüd, kursuse jooksul uurisin üsna põhjalikult ka teisi vidinaid.

Elu veebis muutub üha rohkem Google'i-kesksemaks ning seejuures oli huvitav teada saada, et tegelikult on sarnase funktsionaalsusega tarkvarad olemas ka teistel tootjatel, kuid nende kasutamine ei ole Eestis nii harjumuspärane. Näitena toon tähelepaneku veel ühest grupitööst, kus ühe ürituse planeerimiseks pakuti välja paralleelselt nii Google'i kui ka Yahoo kalender. Seejuures tekkis mul küsimus, et kui kasutada sarnase funktsionaalsusega erinevate tootjate veebipõhist tarkvara, siis kas need on omavahel ka koosvõimelised? Kuid ilmselt vist mitte. Siis ehk ei olegi mõistlik alati kasutada mitmeid erinevaid keskkondi, vaid pigem kasutada vähem keskkondi, kuid maksimaalselt nende poolt pakutavaid võimalusi.

Olen mitu näidet toonud grupitööde põhjal, mis näitab, et kodutööd olid väga vajalikud minu õpieesmärkideni jõudmisel. Natuke on kahju, et nii individuaalne kui ka grupitöö olid suhteliselt sarnase ülesehitusega. Üliõpilase seisukohast oli see muidugi hea, sest grupitöö sündis oluliselt väiksema valuga kui esimene töö, kuid samas ei olnud ka uut pähklit, mille puremisest oleks hambad teravamaks muutunud.

Kas ma saavutasin oma eesmärgi? Siinkohal ei saa ma selga sirgu lüüa ning öelda, et jah, nüüd ma tean sotsiaalsetest tarkvaradest kõike. Ennast on väga raske hinnata, seetõttu tegin kursuse wikis välja toodud tarkvarade loetelus statistikat, st lugesin kokku need, mida ma teadsin enne / tutvusin kursuse jooksul ning mis on mulle siiani tundmatud. Tulemus 26:39 - võitsid mulle tundmatud tarkvarad. Ehk kokkuvõtteks: arenguruumi veel on :)

1 kommentaar:

Unknown ütles ...

Suur aitäh osalemast ja panustamast!
Terje